חתונה קטנה לזוג צעיר

חתונה קטנה בתל אביב


לפני שנה או שנתיים בערך אני לא זוכר בדיוק,הגיע אלי זוג,בשם יוליה וקוסטנטין,ישראלים 
ממוצא רוסי זוג צעיר באמצע שנות העשרים לחייו, וביקשו צלם לחתונה קטנה, שהם 
עורכים בתל אביב.באולם קטן ביד חרוצים בתל אביב 150 מוזמנים בערך,חתונה קטנה 
ומצומצמת.עם מעט חברים ומשפחה




עובדים למחייתם כשכירים,הוא בעבודת שישי ואבן,והיא לומדת טיפול מיוחד,ועובדת 
כמאבטחת ברכבת ישראל,זוג רגיל, צעיר שמנסה לפלס את דרכו בחיים כמו כולם בארץ.  
ישבתי אתם לפגישה וסיכמנו את פרטי צילום החתונה, אותה הם אמורים לקבל ממני.
אני מוכרח להגיד שעד לפני שפגשתי את הזוג הזה,לא ממש יצא לי.
עבוד ולצלם במגזר הרוסי ישראלי,לפני 12 שנה העסקתי בחור גם הוא ממוצא רוסי
נהיינו חברים במשך הזמן,אך אחרי שנה שנתיים הוא אסף את עצמו ונסע לקנדה. 
למעט המקרה הזה בחיי לא ממש יצא לחיות לצידם או לעבוד איתם צמוד,אך במשך 
השנים אני מוכרח להגיד שהתחלתי לחבב אותם מאוד,ולהבין שיש בהם המון מעלות 
טובות שלנו הישראלים כדאי ללמוד כמה מהם,כמו דבקות במטרה,הישגיות,אחריות,
רצינות,אומץ לב,ועוד.בכל מקרה צילום החתונה הקטנה,עבר בהצלחה גדולה,התמונות 
הנהדרות שלהם מהחתונה, עד היום מקשטות בכבוד את הגלריה צילום שלי,ואני די 
התאהבתי בזוג המקסים הזה,זוג מלא שמחת חיים,ומלא הומור,אופטימיים, ומלאי 
תקווה, פשוט  תענוג היה לצלם אותם,ונהנו מאוד יחד ביום הצילומים לחתונה,
ובערב החתונה המשגע שהיה להם,גם החבר'ה שלהם היו פשוט נהדרים.


לפני שבועיים קיבלתי טלפון מהם, והם הודיעו לי שנולד להם תינוק, והם רוצים שאגיע 
לצלם את הברית של הרך הנולד,כמובן שעניתי מיד בחיוב,ועל הדרך ככה באותה שיחה 
הם הודיעו לי שהם עוזבים לקנדה.עצוב כל כך היה לי לשמוע את זה,הייתי בטוח שהם 
השתלבו כאן כל כך טוב,והם מאושרים כאן,הרגשתי מאוכזב,לא מהם,אלא מהמדינה שלי
הרגשתי קצת כעס אפילו על המדינה שלי,איך הם לא מצליחים לתת לזוג צעיר כזה מהעליה
שהם עצמם יזמו,להישאר בארץ,ולהיות חלק מאיתנו והסיבה,לא צריך לציין היא כלכלית 
בלבד,איך לא..




שנפגשנו לצילום התינוק החדש והברית,ניסיתי להבין מהם את הסיבות להחלטה הזו, 
והם אמרו שאין להם שום אפשרות להתקדם כאן,הם רוצים בית,וכאן אין להם שום 
סיכוי להגיע  לבית משלהם.שתקתי,לא הייתה לי תשובה או נחמה בשבילם,והצדק עימם, 
אין להם סיכוי להגיע לבית בישראל,והם יצטרכו כל חייהם להיאבק על הישרדות בסיסית כאן. 
זו האמת בה חיים מעל 6  מליון איש במדינת ישראל של שנת 2013, בניהם גם הילדים שלי
לאף אחד מהם כמעט אין סיכוי להגיע לבית משל עצמו,סיפור אמיתי לגמרי.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילום אירוע קטן

צלם לכותל